Thursday, July 28, 2011

Petua Sejukkan Badan Selepas Makan Durian

Baru semalam Alif Qayyum tanya saya. Soalannya berbunyi begini.

"Wat gapo dumoh loni? cekoh duye ko?" 
Bermaksud: Buat apa kat rumah sekarang. Kopek durian ke (Makan durian ke)?"

Saya baru je selesai melantak durian dua biji dengan abah. :)
Sedap jugak isinya. Kata abah, durian yang kami makan tu durian kampung. Kalau kat sini la. Orang panggil durian kampung. He..He..He...

Tengok tajuk kat atas...petua...

Okay, saya nak kongsi petua yang saya dapat daripada kawan saya (Siti Maimi) semasa saya belajar di MRSM Gerik dulu.

Lepas makan durian, kulit durian tu jangan buang lagi.
Ambil salah satu, letak air masak didalamnya, dan minum pada hujung kulit

Sepanjang saya amalkan petua ni, badan saya tak panas sangat lepas makan durian. :)

Okaylah Selamat Mencuba.

OXO

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...